• 0938-3033239

آیا لباس شما نشان دهنده درون و شخصیت شماست؟

آیا لباس شما نشان دهنده درون و شخصیت شماست؟

سلیقه و انتخاب نوع پوشش شما از کجا می آید؟

به نظر شما این پیش زمینه روانشناختی ندارد و فقط دوست داشتن یا نداشتن نوعی لباس است؟

 

پاسخ به تمامی سوالات در همین جمله خلاصه میشود که: لباسی که ما میپوشیم دقیقا همان چیزی هست که ما هستیم و حتی طرز فکر ما را هم به نمایش میگذارد.

 

شاید پیش خودتان بگویید این کار درستی نیست که همه ما را از ظاهر قضاوت کنند و همه چیز در نگاه اول در آراستگی ما خلاصه شود، اما در دنیای امروزی توسط تمامی روان شناخت ها این موضوع ثابت شده است که زمانی که شما با فردی ملاقات میکنید در 4 دقیقه اول تصمیم میگیرید که با او چطور برخورد کنید.

 

لباس پوشیدن، نوع آرایش، و حتی اکسسوری که شما استفاده میکنید به نوعی ببانگر زبان بدن شما هستند که زبان بدن هرگز دروغ نمی گوید. چطور میتوانیم وانمود کنیم که لباس های که می پوشیم و لباس هایی که با انگیزه انتخاب می کنیم برای انجام امور، در ملاقات با افرادی که دوستشان داریم، در بی حوصلگی و هیجانات ما، ارتباطی با ذهن و درون ما ندارد؟

 

لباس هایی که میپوشیم اسرار نهفته ما را به هر سمتی می کشند و ما از طریق آنها جایگاهمان را در عالم هستی، اعتماد به نفس و باور هایمان را به نمایش میگذاریم. 

 

اما در حال حاضر و در این مطلب نمی خواهیم کسی را قضاوت و یا دسته بندی کنیم، در این مطلب به جنبه روانشناختی مد و فشن می پردازیم.

 

بسیاری از عوامل روانشناختی و محیطی باعث می شود انگیزه ای درون ما ایجاد شود تا "شیک پوش" باشیم، اما برعکس این مورد هم در خیلی از افراد دیده می شود، انگیزه کمی دارند که باعث پوشش نا مناسب و نامرتب بودن آنها می شود.

 

لباس پوشیدن ما بسته به نوع سلیقه، نوع تفکر، وضع مالی و چهار چوب جامعه ای که در آن زندگی می کنیم تعیین می شود. در یکی از تحقیقات روان شناختی مشخص شد مردان تمایل بیشتری به سفارش دادن به پیش خدمت هایی که لباس قرمز پوشیده بودند، را داشتند. (فارغ از نوع جنسیت)

 

تحقیقات سال های اخیر در این حوزه، این موضوع را ثابت میکند که ظاهر به طور مستقیم بر نحوه برخورد افراد تاثیر می گذارد. در روانشناسی مد لباس و سایر اکسسوری ها نقش مهمی در شکل گیری "ضمیر خودآگاه" ما ایفا میکند. این دقیقا به این موضوع (شما آن چیزی هستید که میپوشید) اشاره دارد.

 

در یکی از تست های روانشناسی در این حوزه، از افرادی خواسته شد تا روپوش آزمایشگاهی را بر تن کنند، و از عده ای دیگر خواسته شد تا با همان لباس هایشان مشغول به کار دز محیط یکسان شوند.

 

روانشناسان از این تحقیق نتیجه گرفتند افرادی که روپوش آزمایشگاهی را پوشیده بودند، دقت و عملکرد بهتری داشتند نسبت به افردی که با لباس معمولی مشغول به کار بودند. در این تست ثابت شد افراد معنای نمادین روپوش آزمایشگاهی را در ذهن خود تفسیر می کردند و سپس رفتار خود را بر این اساس تغییر می دادند.

 

از لباس هایی استفاده کنید که به خودتان حس خوبی می دهد و باعث ایجاد انرژی خوب و اعتماد به نفس در شما می شود.

 

متناسب با موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید لباس هایتان را انتخاب کنید و یادتان باشد لباس هایتان حرف های زیادی برای گفتن دارند.

هنگامی که زبان کم می آورید، لباس هایتان می توانند حرف بزنند.