• 0938-3033239

کیف سنگین و عوارض آن بر روی بدن

کیف سنگین و عوارض آن بر روی بدن

حمل کیف سنگین تاثیرات شدیدی روی بدن دارد و همه ما معمولا دوست داريم تمامي وسايل ضروري رو به همراهمون داشته باشيم. به همراه داشتن و حمل كردن كيف هاي بزرگ و پر از وسيله ميتوانند تا حد بسيار زيادی به سلامت ما ضرر وارد کنند. در این مطلب چند نمونه از اتفاقاتی که رد اثر استفاده از این کیف ها به وجود میان بررسی میکنیم.

 

سردرد

عوارض کیف سنگین فقط برای گردن و کمر نیست و تحقیقات نشان داده است کیف های سنگین و بزرگ موجب سردرد های شدید نیز می شوند. زمانی که وسیله ای سنگین را حمل می کنید ماهیچه ها مجبور هستند وزن را ساپورت کنند و زمانی که عضلات ناحیه گردن و شانه ها منقبض می شوند باعث ایجاد درد در پشت جمجمه می شود که این درد به جلوی سر نیز منعکس می شود. اگر وزن کیفی که حمل می کنید فراتر از ۴ کیلوگرم باشد و سردرد شما در یک طرف سر احساس شود، به احتمال زیاد سردرد شما حاصل از حمل کیف سنگین می باشد.

 

 

درد ماهیچه گردن و شانه

کیف سنگین باعث می شود ماهیچه های ذوزنقه ای بالای شانه ها دچار سفتی و گرفتگی شوند و درد را به پایین گردن نیز ارسال کنند. این مشکل به مرور زمان می تواند منجر به کاهش انحنای گردن شود. در پی همه این مسائل در نهایت موجب ایجاد بیماری آرتروز می گردد. اکثر کسانی که آرتروز گردن دارند بیشتر اوقات را از کیف های سنگین استفاده کردند. برای حل این مشکل کیف سنگین را روی قسمت خمیدگی آرنج قرار دهید تا فشار کمتری به شانه ها و گردن وارد می شود.

 

 

استرس و فشار

امروز به دلیل پاندمی کرونا بیشتر ما سبک زندگی بی تحرکی را تجربه می کنیم. زمانی که بعد این مدت کیف سنگین را حمل می کنیم استرس و فشار زیادی را به بدن وارد می کنیم و عضلات ستون فقرات شروع به خنثی کردن این وزن می کنند در نتیجه بیشترین فشار به پایین گردن وارد می شود. هرچه بار سنگین تر باشد فشار وارده نیز بیشتر و صدمات هم بیشتر می شوند.

 

 

تغییر در حالت راه رفتن

زمانی که بار سنگینی را روی یک طرف بدن حمل می کنید بدون شک تاثیر منفی روی تمام بدن شما خواهد گذاشت. زمانی که بازوها و پاها حالت طبیعی هنگام راه رفتن نداشته باشند بدن نیز تعادل خود را از دست می دهد.

 

 

راه حل برای جلوگیری از این مشکلات چیست؟

مراقب طرز ایستادن خود باشید تا جایی که می توانید از کیف های کوچک و سبک استفاده کنید که وزن آن ها از ۲ تا ۳ کیلوگرم بیشتر نباشد.

 

 

یک کیف جدید با بند آویز پهن بخرید

زمان خرید کیف به بند آن توجه ویژه داشته باشید. هرچه بند کیف پهن تر باشد بهتر است. زیرا باعث می شود میزان وزن کیف روی تمامی قسمت های بدن پخش شود. پهنای بند کیف هم حداقل ۵ سانتی متر باشد تا کمک کند وزن به صورت متعادل روی بدن پخش شود.

 

 

ورزش کنید

ورزش های قدرتی برای کمر و شکم و شانه و کتف انجام دهید تا ماهیچه ها تقویت شوند. و در نهایت وسایل کمتری حمل کنید برای جلوگیری از مشکلات گفته شده سعی کنید وسایل کمتری داخل کیف بزرگ بگذارید و وسایل را در تمامی جیب های کیف پخش کنید. با این کار هم بدن را از آسیب حفظ کرده اید هم مرتب هستید.