• 0938-3033239

کیوآر کد چیست؟

کیوآر کد چیست؟

آشنایی با کدهای کیوآر و کاربرد آنها

 

 کیوآر کد یا رمزینه پاسخ سریع مجموعه ای از نقاط سیاه رنگی است که شکل مربعی دارند و روی یک صفحه سفید کنار هم قرار گرفته اند.

 

به این نقاط سیاه رنگ مربعی ماژول هم گفته می شود. این کد در واقع یک بارکد دو بعدی است که می توان آن را به راحتی با دوربین گوشی همراه هوشمند یا برنامه های مربوطه اسکن کرد.

 

در این مطلب با مدآسان همراه شوید تا با کاربردهای روزانه این کدها آشنا شوید.

 

کدکیوآر هیچ گونه اجزای الکتریکی در خودش ندارد برای همین برای خواندن کدها نیاز به برنامه سخت افزاری خاصی نیست. در چند سال اخیر استفاده از این کدها بسیار در کشور رایج شده است، و با شیوع ویروس کرونا استفاده از کیوآر کد ها در کل کشور در صنعت های مختلف افزایش یافته است.

 

 

کد QR چه کاربردهایی دارد؟

 

 از این کد ها می توان برای موارد مختلفی استفاده کرد که در ادامه به چند مورد رایج و مورد استفاده می پردازیم.

 

شبکه های اجتماعی

 

امروزه شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و اسنپ چت با اسکن کد کیوآر امکان فالو کردن اکانت های مختلف را به شما می دهند. با این امکان دیگر نیازی به تایپ و جست و جوی اکانت مورد نظر ندارید فقط کافیست کد اکانت مورد نظر را اسکن کنید و به سرعت وارد شبکه های اجتماعی شوید.

 

تبلیغات و بازاریابی

 

برای ارایه محتوا و دستیابی هرچه بهتر به اهداف بازاریابی جدیدترین روش مورد استفاده کدهای کیوآر می باشد. این کدها می توانند تمامی اطلاعات مورد نظر شما را در یک مربع کوچک جا دهند. این کدها روی بیلیبورد های تبلیغاتی، کارت ویزیت، بروشور محصول، و حتی وبسایت ها استفاده شوند. به این ترتیب مشتری می تواند در کمترین زمان ممکن به وبسایت یا صفحه مورد نظر بروند و اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند.

آنالیز و اجرای کمپین های تبلیغاتی با این کدها به مراتب ساده تر شده است.

 

استفاده برای منو دیجیتالی رستوران و کافی شاپ

 

در دوران شیوع ویروس کرونا بسیاری از رستوران ها منو و محصولات خودشان را از طریق کد کیوآر در اختیار مشتریان قرار دادند. این روش به حفظ بهداشت و سلامت در این دوره بسیار کمک کرد و باعث شد تا افراد بسیار زیادی به این ویروس مبتلا نشوند.

 

ساخت کیوآر کد مزایای فوق العاده زیادی برای کسب و کار شما دارد. در مقالات بعدی قسمتی از این مزایا و کاربردهای آنرا به طور کامل شرح می دهیم.